wz


Mozartova doba

W. A. Mozart

My, žáci 8.B, jsme jednoho dne dostali od paní učitelky Jílkové návrh na vypracování projektu na téma Mozart a jeho doba.

Nápadu jsme se chytili a hned začali s přípravou a se sběrem informací. Paní učitelka nás rozdělila do pěti skupin a každé skupině přidělila jedno téma. Vedoucí a jejich týmy měli tato zadání: Z. Bubáková a spol. - Mozartovy cesty, tým Lucky Meskářové Mozartovo dílo, skupina s Markétou Absolonovou Dětství a mládí Amadea. Eliška Šmídová a její skupina sledovali vztah Mozarta k Čechám, tým Elišky Trnkové nám měl přiblížit Mozartovo rodné město Salcburk a skupina s Monikou Nedbalovou umožnila všem podrobněji nahlédnout do doby, kdy Mozart žil.

V jedno středeční odpoledne jsme se sešli všichni v hudebně, kde se měla konat závěrečná prezentace. Napětí a tréma nás vedly až před promítací plátno. Z někoho to opadlo, ale někoho se tréma držela zuby nehty. Přesto všechno byla paní učitelka s našimi pracemi spokojená. Prezentacím byl přítomen i pan učitel Mandys, který po celou dobu bděl nad správným počítačovým zpracování našich prací. Byli jsme rádi, že máme vše za sebou, ale seznámit se s životem a dílem takového génia, jakým Mozart jistě byl, bylo pro nás všechny velmi zajímavé.


Prezentace

Mozartova doba

18. století z hlediska společenské, kulturní a politické situace

Karolína M., Monika N., Michaela P., Martin D., Martin N.
Rodné město Salzburg

historie a současnost města, kulturní památky

Eliška T., Jakub S., Jakub J., Petr M., Michaela N., Aneta K.
Dětství a mládí skladatele

Mozartovo nadání, cesty po Evropě, díla raného mládí

Zuzana B., Markéta A., Tomáš T., Michaela D., Alena B.
Vztah Mozarta k Čechám

místa, která v Čechách Mozart navštívil a osobnosti, s nimiž se zde setkal

Jan M., Pavel K., Miroslav Š., Jan F., Eliška Š.
Mozartovo dílo

pojato jako celek, podrobněji pak zaměřeno na operní tvorbu (hlavně Don Giovanni)

Lucie M., Michaela H., Iveta K., Michal B., Antoním H., Markéta K.

Ilona Jílková, Jiří Mandys